Koncert iz sklopa “Glasba na hribu”: orgelski koncert ob seminarju

Koncert iz sklopa Glasba na hribu:
– Orgelski koncert ob seminarju
Nastopa: doc. Dalibor Miklavčič

Profesor DM bo kot glasbeno ponazoritev vsebin tečaja improviziral na cerkvene téme v slogih od srednjega veka, preko renesanse, baroka, klasicizma, romantike in več slogov 20. stoletja in vse do prikaza, kako lahko ustvarjamo v sodobnem času. Koncert bo povezovan z besedo.

Petek, 28. maja 2021, ob 19. uri, v cerkvi sv. Jožefa Celje


Seminar za organiste – orgelska improvizacija

Poleg vsakokratnih praktičnih vsebin, kot je priprava na kompetentno spremljanje cerkvenega petja ter poleg običajnih uvodov, mediger in postludijev, bomo v sklopu letošnjega tečaja namenili dve šolski uri tudi razmisleku o sedanjosti in bodočnosti cerkvenega orglanja, posebej improvizacije. To bomo strnili v 90-minutno predavanje, kratek povzetek vsebin mojstrskega tečaja g. Miklavčiča za Univerzo za glasbo na Dunaju MDW (Laudate Dominum, 2014)
1 SAKRALNA ORGELSKA IMPROVIZACIJA DANES
– imamo “zgodovinski spomin” na dobrih 1000 let pretekle sakralne glasbe – to je hkrati naš izziv danes (primer za ponazoritev tematike: kako lahko danes uporabimo tudi historične uglasitve, nauk o afektih, retorične figure v improvizaciji)
– evangelij se skozi čas ne spreminja, se glasba mora za vsako ceno?
– ustvarjalna svoboda brez intimnega poznavanja preteklosti?
-mednarodna izobraževanja in tekmovanja orgelskih improvizatorjev, avdicije, delovna mesta v Cerkvi po svetu in na univerzah – kako se Slovenci lahko orientiramo v tej pluralnosti
2 MEJE V PRETEKLOSTI NISO BILE ZAČRTANE
-nerazdružljiva trojica: zapisane skladbe – basso continuo – improvizacija (primeri: fuge notirane kar na 1 sistemu; kaj pomeni v partituri “cembalo arpeggia”; Pasquinijeve skladbe za duo v GB-tehniki itd )
-kako so bili (improvizacijsko) ustrojeni možgani glasbenika v GB-obdobju, ko je izvajal zapisane skladbe z BC:
primer a) Händlov in Mozartov sakralni repertoar
primer b) glasbenikovo dojemanje “repertoarja”, v ožjem smislu sakralnega, pred 1850
3 RAZVOJ EVROPSKE GLASBE DO DANES
-je slogovni razvoj predvidljiv naravni proces?
-kako so soodvisne fizika zvoka, biokemija Homo sapiensa ter časovna dimenzija
-pogum za vračanje: prehojena tisočletna pot od enoglasja do serializma odpira nove priložnosti za sakralno glasbo in posebej za sakralno orglanje / improvizacijo v 21. stoletju

Sobota, 29. maja 2021, od 9.30 do 16.00

Voditelj: doc. Dalibor Miklavčič

Prosimo za prijave na 059-073-800 ali info@jozef.si

Prispevek za seminar je 15 EUR in se poravna ob prihodu.


Življenjepis:

Dalibor  Miklavčič je vsestranski glasbenik, ki koncertira na orglah, a tudi na (pedalnem) klavirju ali čembalu, v mednarodnem okolju se pojavlja kot koncertni improvizator in zadnje čase kot dirigent, hkrati pa je kot pedagog izoblikoval kar številne mlade organiste. Na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani poučuje predmete Improvizacija, Orgle, Generalni bas, Komorna igra, Semiologija. Pred tem je bil 2006-2009 profesor s polnim delovnim časom na Univerzi za glasbo v Gradcu/Avstrija (predmeti Orgle, Improvizacija, Generalni bas).
Ob tem je pripravil zasnove za številne nove orgle, ki so jih izdelali slovenski izdelovalci orgel. Ukvarja se tudi z rekonstrukcijo zgodovinskih klavirjev s pedalno klaviaturo, kopija njegovega pedalnega klavirja se npr. nahaja na Univerzi za glasbo v Gradcu (pedal je izdelalo orglarstvo Močnik). Iz ljubezni do orgelske glasbe renesanse in baroka si je dal izdelati ustrezne orgle v tem slogu, ki danes lepšajo bogoslužja v ljubljanski župn. cerkvi sv. Jakoba.
Dalibor Miklavčič je bil 2001 pobudnik in večkratni organizator projekta Slovenski orgelski dan (za Slovensko orgelsko društvo), takrat osrednjega orgelskega dogodka v Sloveniji.
V Zavodu sv. Stanislava je Dalibor Miklavčič 1997-2000 zasnoval zelo vsestranske, tromanualne pedagoške orgle in tam organiziral ob rednem pedagoškem delu še čez 20 mednarodnih orgelskih tečajev in koncertov. Kot zanimivost naj velja, da dandanes najbolj gledan slovenski orgelski posnetek vseh časov prihaja prav z orgel Zavoda sv. Stanislava (Widor, Toccata F-dur).
Dalibor Miklavčič je kot koncertant gostoval v 23 državah Evrope in Azije, kot predavatelj in vodja tečajev pa je v zadnjih 10 letih tesneje (pogosto več kot enkrat) sodeloval s sledečimi glasbenimi univerzami po svetu:
Kopenhagen (Royal Danish Academy of Music), Madrid (Escuela superior de Musica Reina Sophia), Varšava (Univerza Fryderyka Chopina), London (The Royal College of Music in RCO–Academy), St. Petersburg (Državni Konservatorij N. Rimsky-Korsakov), Moskva (Državni konzervatorij P. I. Čajkovski), Dunaj (Universität für Musik & Konservatorium Wein-Privatuniversität), Gradec (Universität für Musik – KUG), Zagreb (Muzička akademija), Budimpešta (Ferenc Liszt Music Academy), Katowice (Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego), Oslo (Norwegian Academy of Music), Göteborg (University of Music and Drama), Lübeck (Musikhochschule), Essen (Musikhochschule), Bratislava (Državni glasbeni Konzervatorij).
Deli.