Glasba na hribu: Matjaž Robavs, Nuška Drašček, Tomaž Plahutnik

Koncert iz sklopa Glasba na hribu: Tradicionalni božični koncert
MATJAŽ ROBAVS, NUŠKA DRAŠČEK – vokal
TOMAŽ PLAHUTNIK – citre
Božič, 25. decembra 2020, ob 15. uri
Cerkev sv. Jožefa


http://www.opera.si/sl/o-gledaliscu/opera/nuska-drascek-rojko/

http://www.opera.si/sl/o-gledaliscu/opera/nuska-drascek-rojko/

Nuška Drašček

je ena najvidnejših slovenskih pevk, ki občinstvo navdušuje s svojim glasom, odrsko prisotnostjo ter izredno širokim repertoarjem, ki sega vse od opere, samospeva, vokalno-instrumentalnih del do šansona, jazza, slovenske ljudske pesmi, popa, gospela in muzikala.

Glasbena pot Nuške Drašček se je pričela na področju zabavne glasbe, ko je leta 2004 zmagala na televizijskem izboru Bodi Idol in z leti postala ena najvidnejših vokalistk na področju popularne glasbe v Sloveniji.  Pela je v dveh slovenskih najvidnejših in najuspešnejših vokalnih zasedbah: v zboru APZ Tone Tomšič Univerze v Ljubljani in v Perpetuum Jazzile. Po diplomi na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani  leta 2005 (študij mednarodnih odnosov) se je povsem posvetila petju. Leta 2016 je z magisterijem in odliko končala študij petja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Matjažu Robavsu. Septembra 2017 so ji na Univerzi v Ljubljani podelili “Priznanje umetniških del“, kar je najvišji umetniški naslov, ki ga podeljuje univerza in je umetniški ekvivalent znanstvenega doktorata.

Nuška je nagrajenka številnih domačih in tujih tekmovanj. V juliju 2007 se je udeležila mednarodnega tekmovanja Vitebsk 2007 v Belorusiji v okviru Slovanskega bazarja, kjer si je v dvodnevnem tekmovanju prislužila 1. nagrado. Na mednarodnem tekmovanju v Kazahstanu poleti 2008 je dobila nagrado za najboljšo izvedbo skladbe iz lastne države. V avgustu 2011 je na Festivalu dalmatinske šansone v Šibeniku nastopila s skladbo »Kako je pjevala Piaf« in prejela nagrado strokovne žirije za najboljšo interpretacijo. Je dobitnica zlate plakete na državnih tekmovanjih TEMSIG 2008 in 2010, četrte nagrade na mednarodnem tekmovanju Feruccio Tagliavini (2012), tretje nagrade na mednarodnem pevskem tekmovanju Concours international de chant v mestu Marmande v Franciji (2013) in druge nagrade na mednarodnem solopevskem tekmovanju v mestu Grandate v Italiji (2014).

V zadnjih sezonah je kot solistka z orkestrom izvedla naslednja dela:
Mahlerjeve Pesmi o Zemlji, Mahlerjevo 2. simfonijo, oratorij Golgota F. Martina, Novembrske pesmi L. Lebiča, kantato Požgana trava L. Lebiča in Stabat mater G. B. Pergolesija. Leta 2012 je na evropski turneji z Ano Netrebko, Orkestrom Slovenske filharmonije in Slovenskim komornim zborom pela vlogo Laure v koncertni izvedbi opere Jolanta P. I. Čajkovskega. Z zasedbo so izvedbo tudi posneli za založbo Deutsche Grammophon. Spomladi 2013 je debitirala v SNG Operi Maribor kot Mercedes v operi Carmen G. Bizeta, septembra pa je v vlogi Magdalene v Verdijevem Rigolettu prvič nastopila na odru SNG Opere in baleta Ljubljana. V aprilu 2014 je pela vlogo Olge v operi Jevgenij Onjegin P. I. Čajkovskega (SNG Maribor). Junija 2015 je v vlogi La Ciesce sodelovala pri koncertni izvedbi opere Gianni Schichi G. Puccinija s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, v sezoni 2015/2016 pa je pela v vlogah Javnega mnenja v Offenbachovi opereti Orfej v peklu, Emilie v Verdijevem Otellu in Kerubina v Mozartovi Figarovi svatbi – vse tri v produkciji ljubljanske operne hiše. V isti sezoni je v vlogi Olge (Jevgenij Onjegin, P. I. Čajkovski) sodelovala v produkciji Zommeroper Alden Biesen v Belgiji. V sezoni 2016/2017 jo je ljubljanska operna hiša angažirala za dve glavni vlogi, in sicer Carmen (G. Bizet, Carmen) in Angeline (G. Rossini, Cenerentola); s slednjo je tudi požela izjemno pozitivne kritike! Poleg Carmen in Angeline je v sezoni 2017/2018 v Ljubljani pela glavno vlogo Belle v operi Philipa Glassa (La Belle et la Bête) in vlogo Tatjane/Olim lacus colueram v zanimivi postavitvi Ksenija/Carmina burana (V. Parma/C. Orff). Sezono 2018/2019 je pričela v vlogi Angeline (Cenerentola) v Teatru Koblenz v Nemčiji. Konec decembra 2018 je tudi uradno postala solistka SNG Opera in balet Ljubljana. Poleg ponovitev in obnovitev uspešnih predstav preteklih sezon jo čaka premiera nove slovenske opere Koda L (Milko Lazar) v ljubljanski operni hiši v marcu 2019, sezono pa bo zaključila v Belgiji – na oder Zomeropere Alden Biesen se vrača kot Isabella, naslovna vloga opere G. Rossinija L’Italiana in Algeri.

Nuška se poleg opere navdušuje tudi nad številnimi drugimi glasbenimi žanri. Nastopila je že na mnogih festivalih, med drugim na MMS 2005, EMI 2006, EMI 2009, Slovenski popevki 2011, MMS 2016, EMI 2017 in EMI 2018. Na Slovenski popevki 2017 je s skladbo »Tak dan« (Aleš Klinar/Anja Rupel/Aleš Avbelj) tudi zmagala (z ekipo so bili poleg tega dobitniki nagrad za aranžma, besedilo in interpretacijo)! Sodelovala je že v več muzikal produkcijah, med drugim v odrskih postavitvah muzikalov Moje pesmi, moje sanje (2008), Do nazga (2009) in pa nazadnje v muzikalu Vesna (2018).

Med njenimi samostojnimi projekti, s katerimi redno nastopa po Sloveniji, naj omenimo projekte »Re-Belle (Posvečeno Piaf)« (šansoni slovite pevke), »Sprehod po West Endu«(muzikal program) in »Popotovanje po Sloveniji« (slovenske ljudske pesmi). V juniju 2017 je imela velik samostojni koncert na Kongresnem trgu v Ljubljani z orkestrom Slovenske filharmonije pod vodstvom Simona Dvoršaka z naslovom »Od opere do muzikala«. Z odličnim tolkalcem Vidom Ušeničnikom sta v septembru 2017 v ljubljanski operni hiši premierno predstavila Španske zgodbe, v koncert povezane skladbe iz španskih zarzuel, ki so bile pri nas tako prvič slišane v kombinaciji marimbe z glasom. Polscensko postavitev sta uspešno uprizarjala v sezoni 2017/2018.

Leta 2009 je izšel njen prvi samostojni album v slovenskem in hrvaškem jeziku – Svet je tvoj oz. Svijet je predivno mjesto. V marcu 2018 je izšel njen drugi samostojni album RE-BELLEs šansoni, s katerimi je zaslovela Edith Piaf in na kateri z interpretacijami poezije Jaquesa Preverta sodeluje tudi izjemni Boris Cavazza. Album je izšel pri založbi ZKP RTV Slovenija.


Matjaž Robavs (bariton) se je rodil v Ljubljani. S petjem se je začel ukvarjati na Srednji glasbeni šoli pri prof. Marcosu Bajuku. Študiral je na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, pri prof. Heleni Lazarski, podiplomski študij pa je  z odliko zaključil pri prof. Robertu Hollu.

Matjaž Robavs je nagrajenec več mednarodnih pevskih tekmovanj; 1991 in 1993 je prejel prvi nagradi na Slovenskem državnem tekmovanju, leta 1997 je prejel prvi nagradi na Evropskem glasbenem tekmovanju mladih glasbenikov v Krakovu (Poljska) in na Svetovnem glasbenem tekmovanju mladih glasbenikov v Takasakiju (Japonska). Leta 1998 je prejel prvo nagrado na Mednarodnem pevskem tekmovanju Jugend musiziert v Leobnu (Avstrija), 1999 pa prejme prvo nagrado občinstva na Mednarodnem tekmovanju Ada Sary v Nowy Sacz (Poljska). Leta 1999 je bil nagrajenec Mednarodne poletne akademije v Salzburgu v okviru katere se je prvič kot solist predstavil Na Salzburških slavnostnih dnevih. Leta 2000 je na prestižnem Mednarodnem solopevskem tekmovanju s – Hertogenbosch (Nizozemska) prejel dve prvi nagradi, kot najboljši izvajalec samospeva in najboljši pevec vseh kategorij.

Matjaž Robavs je kot operni ali koncertni solist gostoval na različnih mednarodnih festivalih; Carintischen Sommer (Avstrija), Wratislavia Cantans (Wroclaw – Poljska), Baročni glasbeni festival v Varaždinu (Hrvaška), Wexford opera festival (Irska), Festival poljske glasbe v Krakovu (Poljska), Zomeropera festival (Belgija), Salzburški slavnostni dnevi (Avstrija), Binkoštne slavnostne igre (Baden – Baden, Nemčija), Schwetzinger Festspiele (Nemčija), Luzern Festival (Švica).

Gostovanja so baritonista vodila v operne hiše v Celovcu, Schwerin, Dunaj (Volksoper, Theater an der Wien), Ljubljana, Wexford, Zürich, Frankfurt, Milanska Scala. Nastopal je v različnih opernih vlogah; Papageno, Sprecher (Čarobna piščal, Mozart), Guglielmo (Cosi fan tutte, Mozart), Nr. Vier (Das verratene Meer, Henze), Ping (Turandot, Puccini), Vater (Haensel und Gretel, Humperdinck), Dottore Malatesta (Don Pasquale, Donizetti), Dancairo (Carmen, Bizet), Švanda Dudak (Švanda Dudak, Weinberger), Germont, Baron Dauphol (La Traviata, Verdi), Schaunard (La Boheme, Puccini), Poliferno (Niobe, Regina di Tebe), Kilian (Der Freischütz, von Weber), Officier (Dialogues des Carmelites, Poulenc), Schischkoff (Aus einem Totenhaus, Janaček), Haudy (Die Soldaten, Zimmerman). 

Matjaž Robavs sodeluje z dirigenti in režiserji kot; Thomas Hengelbrock, Bernhard Kontarsky, Julian Reynolds, Ingo Metzmacher, Bertrand De Billy, Kryzstof Penderecki, Peter Stangel, Koen Kessels, Uroš Lajovic, Vladimir Kranjčević, Lukas Hemleb, Robert Carsen, Nicolas Brieger, Peter Konwitschny, Damiano Michieletto, Robert J. Wilson, Henry Akina, Alvis Hermanis.

Matjaž Robavs koncertira po Evropi, Japonski in Kanadi. Snemal je za slovensko, japonsko, avstrijsko, belgijsko in nemško televizijo. Do sedaj je posnel pet samostojnih zgoščenk (Slovenske ljubezenske ljudske pesmi, Stare slovenske Božične pesmi, Slovenske domovinske pesmi, Slovenske napitnice, zgoščenko Slovenska pesem) in dve operni produkciji, Švanda Dudak (založba NAXOS) in Niobe, Regina di Tebe (SWR). Operna produkcija Die Soldaten Salzburških slavnostnih iger pa je „ Live – posnetek „ z Dunajskimi filharmoniki in je bil izdan pri Unitel Classica. Baritonist se z veliko pozornostjo posveča tudi samospevu in oratoriju.

Matjaž Robavs je profesor na Akademiji za glasbo v Ljubljani, njegovi študenti so prejemniki mnogih nagrad s pevskih tekmovanj, tako doma kot v tujini in so angažirani v različnih opernih produkcijah doma in po svetu.

Kot gostujoči pedagog predava na različnih glasbenih akademijah in inštitucijah po Evropi.


Tomaž Plahutnik (citre),
je učitelj citer na Glasbeni šoli Kamnik, sicer pa profesor glasbene pedagogike. Citre se je učil igrati pri prof. Stanetu Modecu v Domžalah, končal nižjo glasbeno šolo v Kamniku, svoje znanje pa je izpopolnil na Srednji glasbeni šoli in Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Je eden najbolj dejavnih slovenskih citrarjev, piše priredbe, nastopa solistično in kot član Slovenskega citrarskega kvarteta. Sodeluje tudi z različnimi drugimi glasbeniki, predvsem pevci.

Skoraj dvajset let je bil član Kamniških kolednikov, s katerimi je sodeloval na številnih koncertih in nastopih po vsej Sloveniji, po Evropi, Avstraliji, Severni in Južni Ameriki. Poleg nosilcev zvoka, ki jih je posnel z različnimi zasedbami je izdal še samostojno zgoščenko ter več notnih zbirk priredb slovenskih ljudskih in ponarodelih pesmi za citre.

 

Deli.