Večeri v atriju: Orkester Slovenske policije in Matjaž Robavs

Koncert iz sklopa Večeri v atriju:
Orkester Slovenske policije in Matjaž Robavs

Na zadnjem koncertu iz sklopa Večeri v atriju, pa bodo atrij zapolnili člani Orkestra Slovenske policije in izjemen vokalist Matjaž Robavs.

Koncert pripravljamo ob sklepu jubilejnega leta Misijonske družbe in Doma sv. Jožef.

Nedelja, 24. septembra 2017, ob 19. uri
v atriju ali cerkvi sv. Jožefa

Vstop prost – prostovoljni prispevki – vabljeni!


orkester-slovenske-policije-2-cd_slika_o_39766213Orkester Slovenske policije je bil ustanovljen poleti 1948 zaradi potreb in prizadevanj takratne slovenske vlade in tudi posameznikov, da bi Slovenija imela reprezentativni pihalni orkester za igranje na praznovanjih, proslavah, obletnicah, promenadnih in celovečernih koncertih … Godba je nenehno rasla, tako številčno kakor kakovostno, in kmalu prerasla v simfonični pihalni orkester, ki danes šteje 60 članov. Z delom vseh članov orkestra in drugih delavcev slovenske policije ter njegovih privržencev sta nastala bogata tradicija in sloves policijskega orkestra kot vrhunske pihalne sestave doma in v tujini. V skladu z namenom ustanovitve in razvojem je po osamosvojitvi samoumevno nastala obveznost sodelovanja orkestra na državnih protokolarnih prireditvah, zato ga je slovenska vlada leta 1994 imenovala za uradni protokolarni orkester Republike Slovenije.

Poleg državnih protokolarnih obveznosti prireja koncerte in nastopa za Policijo in Ministrstvo za notranje zadeve Republike Slovenije. S svojim delovanjem povezuje slovensko policijo in državljane, sodeluje s kulturnimi ustanovami in s priznanimi tujimi in domačimi dirigenti, solisti in zbori. V zadnjih letih so z orkestrom sodelovali mnogi dirigenti in skladatelji iz tujine: dr. Alfred Reed iz ZDA, Manfred Schneider iz Nemčije, Roger Boutry iz Francije, Jacob de Haan, Johan de Meij, Peter Kleine Schaars in drugi.

Policijski orkester je gostoval v Makedoniji, Švici, Nemčiji, Italiji, Avstriji, Angliji in na Madžarskem. V letih od 2005 do 2007 je za nizozemsko glasbeno založbo De Haske posnel tri zgoščenke, ob praznovanju šestdesetletnice obstoja pa je izšla zgoščenka, ki je nastala v sodelovanju z RTV Slovenija in solisti zabavne glasbe, s katerimi pogosto sodeluje v različnih glasbenih projektih.

577813_10150821518221656_658281655_9802402_1642435864_nSkladatelj in dirigent Nejc Bečan je svojo glasbeno pot pričel v domačem Tržiču, kjer je obiskoval ure klarineta in kasneje saksofona. Na SGBŠ Ljubljana se je izpopolnjeval v smeri jazz saksofona. Po maturi na Gimnaziji Kranj je opravil sprejemni preizkus na Akademiji za glasbo, kjer je v letu 2009 z odliko (summa cum laude) diplomiral iz kompozicije in glasbene teorije v razredu Janija Goloba. V času študija se je kot skladatelj uveljavil tako v Sloveniji kot tujini, saj so bile njegove skladbe izvajane v Avstriji, Rusiji, Franciji, Italiji, Hrvaški, Nemčiji, Srbiji in na Irskem.

Med pomembnejše skladateljske projekte in izvedbe sodijo kratki balet “Prelude to a Kiss” (Orkester slovenske vojske/Milivoj Šurbek, 2005), “Concerned about Saxophone” (Simfonični orkester AG/George Pehlivanian/solist: Lev Pupis, 2007), glasba za film “Vampir z Gorjancev” (Simfonični orkester RTV/En Shao/režiser: Vinči Vouge Anžlovar, 2008), “Simfonieta” (Simfonični orkester AG/Toshihiro Yonezu, 2009). Za skladbo “Concerned about Saxophone” je prejel Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani, koncert pa je bil leta 2009 izveden tudi v sklopu Oranžnega abonmaja Slovenske Filharmonije.

Poleg uspešnega skladateljskega dela se je Nejc Bečan na glasbenih odrih uveljavil tudi kot dirigent. Leta 2011 je zaključil študij dirigiranja na Akademiji za glasbo v razredu Milivoja Šurbka, leta 2013 pa še izpopolnjevanje na podiplomski stopnji na Univerzität für Musik und darstellende Kunst Wien v mojstrskem razredu prof. Marka Stringerja. V preteklosti se je kot dirigent uspešno predstavil na koncertih Gimnazije Kranj, prav tako pa tudi na abonmajskih koncertih AG, v okviru katerih je vodil Policijski orkester, Pihalni orkester AG in Orkester SNG Opera in balet.

Kot udeleženec različnih mojstrskih tečajev se je izpopolnjeval pri maestrih kot so Nicolas Pasquet, Mark Stringer, Alexander Polishchuck, Andrey Boreyko in Johannes Stert. Na tečajih v St. Petersburgu (2011) in Weimarju (2012) je bil izbran v ožji krog finalistov, kjer je pridobival dodatne izkušnje z orkestroma St. Petersburg Chamber Philharmonic in Jeaner Philharmonie.

????????????????????????????????????

Matjaž Robavs

Srednjo glasbeno in baletno šolo je obiskoval v Ljubljani pri prof. Marcosu Bajuku, po končanem šolanju pa se je vpisal na Univerzo za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, kjer je študiral pri prof. Heleni Lazarski. Leta 2000 je zaključil podiplomski študij pri prof. Robertu Hollu in si pridobil naziv magister umetnosti.

Udeležil se je mnogih pevskih tekmovanj in si pridobil več priznanj; leta 1991 in 1993 prvi nagradi na slovenskem državnem tekmovanju mladih glasbenikov (1991 tudi prvo nagrado na zadnjem vsejugoslovanskem tekmovanju mladih glasbenikov). Leta 1997 prvi nagradi na evropskem študentskem tekmovanju solopevcev v Krakovu na Poljskem in na svetovnem študentskem tekmovanju mladih glasbenikov v Tokiu na Japonskem. Leta 1998 je prejel prvo nagrado na mednarodnem pevskem tekmovanju »Jugend musiziert« v Leobnu v Avstriji, leta 1999 pa prvo nagrado občinstva na mednarodnem tekmovanju »Ada Sary« na Poljskem.

Leta 2000 je prejel na prestižnem mednarodnem pevskem tekmovanju »S-Hertogenbosch« na Nizozemskem prvi nagradi kot najboljši interpret samospeva in kot najboljši pevec vseh kategorij.

Matjaž Robavs je nastopil na več mednarodnih festivalih med drugim na festivalu Charintischer Sommer na Koroškem v Avstriji, na festivalu Wratislavia Cantans na Poljskem, na mednarodnem baročnem festivalu v Varaždinu na Hrvaškem, na Wexford Opera festivalu na Irskem, na festivalu Zommeropera Festival v Antwerpnu v Belgiji, na Salzburških slavnostnih dnevih, na festivalu Baden-Baden v Nemčiji itd.

Gostovanja so ga med drugim vodila v operne hiše v Celovcu, Schwerinu, na Dunaju (Volksoper), Ljubljani, Antwerpnu, Wexfordu in Frankfurtu. Upodabljal je naslednje operne vloge: Papageno (Čarobna piščal – Die Zauberflöte), Der Sprecher (Zauberflöte), Guglielmo – Cosi fan tutte, Nr. Vier (Das verratene Meer, W. Henze), Ping (Turandot), Oče (Janko in Metka Humperdinck), Dottore Malatesta (Don Pasquale), Dancairo (Carmen), Švanda Dudak (Švanda Dudak, J. Weinberger), Germont & Baron Dauphol (La Traviata).

Koncertiral je po Evropi, Japonski in Kanadi. Snemal je za slovensko, avstrijsko, belgijsko in japonsko televizijo. Do sedaj je posnel 4 samostojne zgoščenke s slovenskimi ljubezenskimi, starimi božičnimi, slovenskimi domovinskimi pesmimi in s slovenskimi napitnicami. Pri angleški založbi Naxos pa so izdali celotno opero Švanda Dudak, prvič posneto v češkem jeziku, kjer poje Matjaž Robavs naslovno vlogo.

Deli.